BŪKIME INICIATYVŪS

          Baigėsi pilietinio ir tautinio projekto „Būkime iniciatyvūs“ įgyvendinimas. Projekto dalyviai per įvairią projektinę veiklą, turėjo galimybę puoselėti tautinę ir pilietinę savimonę bei gilinti kraštotyros ir etninio paveldo žinias. Tęsti savanorišką visuomeninę veiklą, taip pat projekto dalyviams atsivėrė pažinimo, veiklos, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės, ugdėsi  pilietiškumo, patriotizmo, kultūriniai principai. Jie suprato, kad gyvendami veiklia meile, galėdami atiduoti kitiems gerą žodį, šypseną, dalelę savo energijos gali jaustis laimingais, prasmingai leidžiančiais laiką. Paskirdami dalį savo laisvalaikio prasmingai veiklai, jie suprato, kokį nelengvą kelią turėjo nueiti ankstesnės kartos, kaip svarbu pažinti savo kraštą, jo žmones, tradicijas ir papročius. Taip priimtinais būdais  ugdėsi mokinių pilietiškumas bei tautinis identitetas.

          Pirmąją edukacinę išvyką surengėme dar besibaigiant praeitiems mokslo metams. Vykome į Raudondvario dvarą, kur apžiūrėjome parką, Raudondvario ansamblio pagrindinį pastatą –  pilies rūmus su bokštu. Dalyvavome edukacinėje programoje „Žemės atmintis“. Projekto dalyviai sužinojo kaip susiformavo gintaras ir kitos fosilijos. Renginyje buvo apžvelgtas priešistorinis etapas nuo dinozaurų išnykimo prieš 60 mln. metų, gintaro formavimosi prieš 40-50 mln. metų iki šių dienų. Tyrinėjome nepaprastas Baltijos gintaro savybes. Edukacijos kūrybinis iššūkis buvo pasigaminti sau arba  tikram draugui unikalią gintarinę  draugystės apyrankę.

          Su projekto dalyviais lankėmės „Lietuvos liaudies buities muziejuje“ Rumšiškėse, kur apžiūrėjome vieną didžiausių ir daugiausiai eksponatų turintį etnografijos muziejų Europoje po atviru dangumi. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su visų Lietuvos regionų valstiečių bei miestelėnų buitimi, darbais, tradicijomis. Po to mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Kai buvau... jaunimėlin ėjau“. Mokiniai sužinojo kada prosenelių laikais prasidėdavo ir baigdavosi gražiausias amžiaus tarpsnis – jaunystė. Ar vienodai į jį įžengdavo merginos ir vaikinai. Kaip būdavo tampama jaunimo bendruomenės nariu?

          Lapkričio 16 d., siekiant atkreipti dėmesį į tolerancijos svarbą, gimnazijos mokiniai prisidėjo prie tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti inicijuojamos Tarptautinės tolerancijos dienos paminėjimo. Šiais metais Pilietinės iniciatyvos idėja – TOLERANCIJOS ŠVYTURYS.  Švyturys kaip simbolis reiškia pagalbą, nes rodo kelią laivams, ieškantiems kranto, padeda neužplaukti ant seklumos. Taip ir žodis tolerancija, savo prasme reiškia pakantumą, suteikia žmonėms gebėjimą visuomenėje sugyventi taikiai, priimti kitokį žmogų, kitokius požiūrius. Kaip pagalbos simbolį vyresnių klasių mokiniai gamino švyturį. Visi  kiti mokiniai lankstė simbolinius laivelius, kuriuos suvėrėme į girliandą, kaip tolerancijos išraišką.

          Minint Tarptautinę antikorupcijos dieną su mokiniais kūrėme savo mokyklos vertybių žemėlapį. Šis užsiėmimas mielai įtraukė mokinius į skaidrumo iniciatyvą bei padėjo jiems pasidalinti, kaip jie jaučiasi mokykloje, mokiniai klasės valandėlės metu diskutavo apie vertybes. Į šios dienos minėjimą buvo siekiama įtraukti įvairaus amžiaus mokinius, kurie buvo skatinami susimąstyti apie gyvenimo be korupcijos privalumus, ugdytis pilietiškumo, atsakomybės ir sąžiningumo jausmui.